مبانی نظری و پیشینه پژوهش مهارت های ارتباطی (فصل دوم)


مبانی نظری و پیشینه پژوهش مهارت های ارتباطی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مهارت های ارتباطی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مهارت های ارتباطی در 50 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

مشخصات فایل
تعداد صفحات50
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی
توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مهارت های ارتباطی در 50 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

ویژگی های فایل

- 50 صفحه فارسی شامل مبانی نظری، پیشینه تحقیق و منابع (داخلی و خارجی)

- در قالب فایل ورد قابل ویرایش با استاندارد آکادمیک

- منبع نویسی شده به شیوه APA

- منابع بخش مبانی از 1388 به قبل و بخش پیشینه از 2014 به قبل

- شامل 46 صفحه متن و 4 صفحه منابع استفاده شده و مفید

 

فهرست مطالب

مقدمه
ارتباط
موانع در ارتباطات
موانع در پیام 
موانع مربوط به مجاری ارتباطی 
موانع مربوط به بازخورد 
موانع مربوط به زمینه یا محیط 
موانع مربوط به اعتبار فرستنده 
موانع مربوط به گیرنده 
موانع سازمانی 
موانع فنی 
موانع انسانی 
مهارتهای دریافت پیام( گوش کردن فعال)
کاربرد مهارت های ارتباطی:
مفاهیم اساسی مهارتهای ارتباطی بین فردی
هدف فرد از برقراری ارتباط با دیگران
معنا در فرد نهفته است نه در کلمات 
فرد نمی تواند ارتباط برقرار نکند. 
فرد به اعمال دیگران واکنش نشان می دهد. 
فرد آنچه را که مورد نظر است انجام می دهد. 
اهمیت مهارتهای ارتباطی بین فردی
انواع مهارتهای ارتباطی
ارتباط کلامی 
ارتباط غیر کلامی  
خاستگاه نشانه های غیرکلامی
انواع ارتباطات غیرکلامی و تأثیر آن بر ارتباطات سازمانی
حالت چهره و ارتباط بصری  
اجزای مهارت های ارتباطی بین فردی
نظریه های مربوط به مهارتهای ارتباطی
نظریه یادگیری 
نظریه مبادله اجتماعی 
نظریه برابری 
نظریة جامعه شناسی زیستی 
نظریة نیاز 
عوامل مؤثر در برقراری مهارت ارتباط
شناخت فرد از خود 
ارتباط فرد با فرد 
ارتباط فرد با گروه 
آموزش مهارتهای ارتباطی
فواید آموزش مهارتهای ارتباطی
مراحل بهبود ارتباط پس از آموزش مهارتهای ارتباطی
تعهد کمی یا عینی در به کارگیری مهارتها 
انتخاب موقعیت های مناسب 
نهراسیدن از شکست های تصادفی
آماده سازی دیگران برای تغییر
مروری بر تحقیقات انجام شده 
منابع

 

بخشی از متن

تعاریف و مبانی

طی تعریفی که محققان از مفهوم مهارت های ارتباطی ارائه داده اند، این مهارت ها عبارتند از توانایی برقراری ارتباط با دیگران به شکل کارآمد و مؤثر ، لازم است که این رابطه در عین اینکه برای خود شخص مفید است، برای شخص مقابل هم سود داشته باشد. به عبارت دیگر مهارت های ارتباطی که بعضا مهارت های اجتماعی یا مهارت های بین فردی نیز نامیده می شوند، عبارتند از توانایی فرد برای ارتباط برقرار کردن با دیگران در جهت برآورده نمودن نیازها، خواسته ها، حق و حقوق با تعهدات به شیوه ای قابل قبول بدون اینکه به نیازها، خواسته ها، حق وحقوق یا تعهدات دیگران صدمه ای وارد آورد. هدف شما ممکن است دفع یک سوء تفاهم، تشریح یک ایده، دلداری دادن به دوستتان، پافشاری روی نظرتان، توجیه کردن استادتان در مورد ضرورت موضوعی که به عنوان تحقیق در نظر گرفته اید ویا قانع کردن دیگران جهت تجدیدنظر در رفتارهایشان باشد؛ هر چه ما در برقراری ارتباط کارآمدتر باشیم، احتمال دستیابی به هدف بیشتر میسر خواهد بود( ناصری،1382).

پیشینه تحقیقات

هانسون و لندبلند (2014)، به زوجینی که در تعاملات با هم مشکل داشتند و از زندگی زناشویی خود ناراضی بودند، مهارت های ارتباطی و حل تعارض را آموزش داد و سپس آنها را مورد بررسی قرار داد که نتایج بدست آمده نشان داد که این آموزش ها ها باعث بهبود روابط زوجین و توانایی کنار آمدن با مشکلات و سلامت روان آنها می شود. 


توضیحات بیشتر و دانلود


صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود


http://gardeshlines.ir/?p=250